Mitkä ihmeen kampanjasivut?
Hakukonemarkkinoinnin ja optimoinnin täsmälääke tuottaa hurjia tuloksia
Ländäri, landing page, kampanjasivu, mainossivu, onepager - ja mitä näitä hieman ainakin aluksi korvaan epämääräisiltä (ja ärsyttäviltäkin) kuulostavia kutsuma- tai lempinimiä tällä hakokoneoptimoinnin ja markkinoinnin todellisella täsmäaseella nyt sitten taas olikaan. 😉
Mistä on kysymys?
Kampanjasivut (voi olla myös siis vain yksi web-sivu) on käytännössä omaan domain-osoitteeseen (esim. lakitoimisto-tampere.fi) rakennettu tiettyyn tuotteeseen tai palveluun keskittyvä erillinen sivusto, joka tukee yrityksen varsinaista kotisivua ja joka optimoidaan tekstisisällön, kuvien ja muiden hakukoneoptimoinnissa käytettävien toimenpiteiden avulla menestymään nimenomaan hakukoneen (käytännössä Googlen) luonnollisten hakutulosten joukossa (ei maksettujen klikkimainosten).
Kampanjasivu on kuin netissä oleva printtimedian A4-esitteen tai flyerin vastine
Jos ajattelee asiaa perinteisen printtimedian käsittein, kampanjasivu kannattaa tai sen voi mieltää erilliseksi "A4-esitteeksi tai flyeriksi" netissä, joka keskittyy vain tietyn tuotteen, palvelun tai vaikkapa tapahtuman markkinointiin.
Tavoitteena aina ykkössija Googlen hakutuloksissa
Varoitus! Varaudu laittamaan puhelin kiinni
Mainnossivujen tulokset (usein kärkisijoilla tai aivan ensimmäisenä hakutuloksissa) ovat parhaimmillaan olleet asiakkaidemme kanssa tuloksiltaan sellaisia menestystarinoita, että kysyntä on ylittänyt tarjonnan totaalisesti ja asiakkaamme ovat joutuneet pyytämään meitä sulkemaan mainossivuston liiallisen kysynnän vuoksi.
Kuulostaa tietysti mainospuheelta, ja sitähän se onkin, mutta 100% totta kuitenkin.
Toinen - ja se huonompi - vaihtoehto olisi asiakkaalla ollut sulkea puhelin, joten yhteistuumin asiakkaan kanssa päädyimme keskeyttämään mainonnan toistaiseksi, jotta se voidaan taas tarvittaessa käynnistää uudelleen. Siitähän mainonnassa ja digitaalisessa markkinoinnissa luonnollisesti on myös kysymys.
Tässä esimerkki (kuvakaappaus) eräästä menestystarinasta (kampanjasivu on Googlen luonnollisten hakutulosten ykkösenä), josta voit lukea myös asiakkaamme suositukset.
Kerromme mielellämme lisää asiakkaidemme kampanjasivustojen (tai hakukoneoptimoitujen kotisivujen) avulla saavuttamasta menestyksestä.
Soita tai lähetä meille soittopyyntö oheisella lomakkeella!
Sanna Silvola
yrittäjä
Puh. 050 480 2449
Lähetä soittopyyntö!
Lähetä meille soittopyyntö helposti oheisella lomakkeella niin otamme sinuun pikaisesti yhteyttä.